DET ÄR HEMSKT!

Det är ju hemskt då man sitter och tittar på vissa bilder ifrån haiti, här är en bild från aftonbladet och det är en bild så dem skyfflar bort döda människor!!



Vi ska vara glada att vi bor i sverige och inte någon annanstan, vi må ha det kallt på vintern och mycket djur på sommaren.
Men vi har rent vatten och vi har inte farliga jordbävningar eller tsunamis och allt vad som händer i västvärlden.
det är ju hemskt, har ingen anning om hur många döda svenskar det är.
men totalt säger dem att det är kring 200.000 döda än så länge, nog finns det säkert mer.
Vi lär antagligen få se mer från haiti om hur det har blivit och hur det kommer gå, och varsifrån den hära jordbävningen började.
Ni som minns tsunamin ni kommer väll ihåg hur dem berättade på tv hur det hade börjat och varför och allting kring det, jag tror att det blir nog väldigt mycket likt nu.

Här är en bild på en gata i port-au-prince i haiti.

Det som ligger på vägarna är döda människor. :(
Man blir som ledsen då man ser det.
Även om man kanske inte känner människorna så får man upp känslor som inte känns bra, jag tror aldrig att jag ens kan föreställa mig bilderna om hur dem måste känna, men det känns endå hemskt.
Tänk om någon man kände, eller en själv hade varit där...

Hjälp till alla är begränsat, det är lärare som sitter och gräver för hand för att försöka få fram elever som fastnat inne i ner rasade skolor. men för att hjälpa så går det att smsa och ringa in:

SMSA till läkare utan gränser: smsa ordet LIV till 72990 ( du skänke 50kr)
Tänk på att 50kr är mycket pengar för dem som redan bor fattigt.
För oss är 50 kronor lite pengar..

En man vid namn jens låg fastklämd i 5 dygn motsvarande 110 timmar. 
det var ett mirakel att han kunde grävas fram.
Kroppen brukar inte kunna klara sig mer än 3 dygn utan vatten och tänk er han var utan i 5 dygn..
det är mer än en halv vecka.


Just nu så vet jag inget mer om det här, får jag reda på något mer så kanske jag lägger in det!

Jag ber för er i haiti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0