har varit...

Har varit till mamma idag och lämnat pengar som hon håller koll på tills vi ska utomlands på resa. :)
Sen for vi förbi åhlens, där köpte jag en mascara och en liten glitterspray, det är halva priset på hela åhlens för dem ska stänga ner butiken.
om det är så att dem inte tjänar in nog mycket så är det nog för att jag tycker inte att dem är särklit trevliga på åhlens här i Piteå.
En gång när jag var dit för jätte långesen så, hade jag lagt upp min hundring på bänken medans jag väntade på att den andra kunden skulle bli klar, så när hon blev klar så säger hon i kassan hur mycket det blev, och då förklarade jag att jag hade lagt upp mina pengar där redan, då sa hon: Nej det var kvinnan före dig som betalade med den hundringen, så hon höll på så tills hon gav upp och den hundringen var ju dem enda pengarna jag hade så tillslut gick hon med på det, men jävligt dålig attityd som expedit säger jag då.
Likadant då jag var och skulle äta på pizzeria viking, så gick jag och Oscar dit, (detta hände i veckan) vi beställde det vi skulle ha.
men då dirkt efter att vi hade beställt innan vi hade betalat så börjar dem göra pizzan,
och jag föröskte betala med kortet men det gick inte, så då försökte jag igen och det gick inte.
Men då tog vi bort drickan för då hade hon slagit in dagens utan att vi hade bett om det ens.
Men iallafall så tog hon bort drickan och slog in bara pizzan och att vi skulle ta med och inte äta där.
för det kostar tio kronor om man äter där.
Men då försökte jag betala och det gick inte.
Då sa hon att jag kunde ju gå och hämta ut pengar medans dem gör klart pizzan.
Men då försökte jag förklara att man kan inte hämta ut pengar om det är mindre än hundra kronor på kortet, men det var lite svårt att fatta för henne.
Men då fattade hon att jag inte hade pengar nog (eller oscar hade pengar nog, det var hans kort), så jag sa att ja men då finns det inget jag kan göra, då sa hon men vad ska vi göra med pizzan då.
Då sa jag bara till hon att nästa gång så försök med att inte börja göra pizzan före man har betalat ifall att det händer något sånt hära.
Hon sa som bara jaha.
Och det hon gjorde som var mycket mycket dåligt enligt mig under tiden som jag skulle betala innan det var något problem, så ställde hon sig mittframför mig och pratade arabiska.
många av oss svenskar tar ju lätt åt oss och tror att folk snackar skit om en, så det hade jag kunnat tolka som att hon snackade skit om mig.
Och jag går ju dessutom en linje som handlar om restaurang och då vet jag om något att man gör sig förståelig till gästen, man pratar tex inte ett annat språk framför gästen, det är som att Oscar skulle ställa sig och prata finska framför en gäst i herrgården* då dem ska betala.


*herrgården är skolan där vi går hotell och restaurang.

men iallafall till problemet som jag skulle ta upp först.
Jag blir tokig på ett spel som heter even more bloons, ni kanske känner till spelet bloons tower defense, men iallafall det är en bana som jag stör mig på för man ska få in en pil i ett hål som är jävlat omöjligt!!

HELVETE OCKSÅ!!!!!!!!!!!!! nu går det då för helvete inte ens att ladda upp bilder på min jväal fittdator heller, nu är den enda som det går på  josefins dator!!!!!!!!!!!!!

Skriver sen ork it nå mer nu blir så sur så jag fan nästan grinar nu!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0