nu är det dags...

Nu är det dags för mig att lägga in bilderna från köket,
som sagt så har vi ju haft en kock i köket som heter Morgan Lundin.
Det var jätte roligt att vara med han, han har en restaurang i Arvidsjaur som jag tror heter The square.
Jag har iallfall fotat då vi var i köket, hela fredagen (förutom städningen). :)
Men skriver inte in någon meny har tagit kort på menyn som vi hade ist, det blev inte originalmenyn som vi skulle ha det blev en annan meny.

Här är iallafall bilder, om det är någon ur klassen som verkligen vill att jag tar bort bild så får ni kommentera det så tar jag bort. :)
Jag lägger inte in alla bilder men ganska så många! :D


våran lärare som vi har i servering. Kicki.
Även våran mentor.

Vi i serveringen.

Emelie och Cissi i varmköket.

Morgan :)

Så här ser det ut i ingången av herrgården.
både nerifrån och uppifrån.

Här är menyn:
Lägger in bilder på maten efter menyn..
Skriver även under bilderna vad det är för mat.

FÖRRÄTT!


Ravioli med skaldjursskum.

Carpaccio gjord på oxfile. + pinjenötter och salad.

VARMRÄTT!


Ankbröst med pumpapure och potatisterrin.

Älgstek med krämig risotto och smörstekta svampar och renhjärta.

DESSERT!


Punschglass, pepparkaksglass, och äppelchips med och karamellganityr,
med chockladganache.

Hallonsorbet med smak av lakrits, med xantetryfflar och
jordgubbsgele, jordgubbsskum och sockervadd. (som inte finns med på bilden.)

Har många fler bilder från köket, men dem hära bilderan var nog dem som jag kunde välja ut som bäst :D
Erkänn att ni blir mätt bara av att se på bilderna. :P
Tihi

Nu ska jag gå och pussa på min älskling, sen ska vi bada och se på tv sen ska vi se på film då Catta kommer hit :D

Pusspuss

Jag älskar min Oscar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0